کوروش منصوری

کوروش منصوری

شاید هیچ كس فكر نمی‌كرد تیونری جرات كند بوگاتی ویرون كه سریع‌ترین خودروي خیابانی است را تیونینگ كند اما كورش منصوری این كار را كرد شاید همین جرات عجیب این مرد موفق ایرانی است كه وی را تبدیل به یكی از موفق‌ترین مردان در صنعت تیونینگ در جهان و شركتش را تبدیل به یكی از معروف‌ترین نشان‌های دنیای برندهای لوكس كرده باشد. حالا هرچقدر كه برندهایی مانند جورج آرمانی در جهان مد برای همه شناخته شده است اما منصوری هم در جهان اتومبیل برای لوكس سواران نامی آشناست.



اصل خبر :  شايد براي بعضي‌ها باورپذير نباشد كه «پورشه منصوري» از نام يك ايراني گرفته شده باشد اما اين واقعيت است. يك ايراني موفق ديگر در جهان كه نامش با خودروهاي فوق‌لوكس عجين شده‌است؛ كورش منصوري حالا يكي از 3 نام مشهور در تيونينگ يا همان اسپرت كردن اتومبيل‌ها در جهان است.



شعار شركت منصوری فراتر از یك سنت و فراتر از مسابقه است. اما صاحب نشان معروف تجاری منصوری چگونه آدمی است؟

كورش منصوری متولد 1340 و اهل چالوس است. وی قبل از آن‌كه به آلمان بیاید در انگلستان تحصیل می كرد. كورش منصوری در گفت‌وگو با مجله ماشین گفته است:« سال 1989 بود كه به دلیل علاقه شخصی در شهرمونیخ كمپانی MP Design را تاسیس كردم و تا سال‌ها مشغول تولید قطعات و همكاری با كمپانی‌های بزرگ خودروسازی و تیونینگ آلمانی بودم اما به‌خودم گفتم تا كی باید برای دیگران قطعه تولید كنم؟! حالا زمانی كه است كه باید خودمان هم با لوگو و برند منصوری به بازار بیاییم، سپس كار را با بنتلی آغازكردیم كه بسیار موفق بود و سپس به سراغ آستن مارتین رفتیم.

ما سراغ خودروهایی رفتیم كه تاكنون كسی روی‌شان كار نكرده بود در ضمن مابا تمام تیونرهاي آلمانی دوست و همكاریم، اگر به سراغ مرسدس بنز می‌رفتیم برابوس ناراحت می شد یا اگر به سراغ بی‌ام‌و می‌رفتیم هارت‌گه  یا اشنیتزر از ما دلخور می‌شدند، بنابراین به این نتیجه رسیدیم كه آن‌ها كار خودشان را انجام دهند و ما روی شاخه‌های خالی بیاییم. پس از آستن مارتین نیز به سراغ رولزرویس، سپس فراری و بعد SLR و سرانجام بوگاتی ویرون كه نهایت كار است رفتیم! البته SLR كاملا عضوی از مرسدس بنز نیست و در بسته محصولاتش قرار نمی گیرد زیرا مكلارن SLR است.»

شاید كسی جرات نمی‌كرد خودرویی كه بیش از هزار اسب بخار قدرت داشته باشد را تقویت كند اما كورش منصوری این كار را كرد. وی بین 85 تا 90 اسب به قدرت بوگاتی ویرون اضافه كرد. كورش منصوری چنان موفق بود كه در كمتر از نیم دهه از بنتلی به بوگاتی رسید.

منصوری از سال90 با MP Design در بیشتر نمایشگاه‌های خودرویی جهان حضور داشته است. موفقیت شركت منصوری آن‌چنان رو به گسترش است كه حتی در اوضاع بد مالی در جهان نیز شركت منصوری وضعیت خوبی دارد وی گفته است كه ما مشتری‌های خوبی در ابوظبی، دوبی و قطر داریم ( دو نفر از مشتریان سرشناس او پسر امیر امارات و پسر 14 ساله رومان آبراموویچ مدیر روس و متمول باشگاه فوتبال چلسی است).

منصوری در جایی گفته است:« قیمت بوگاتی را در حالت پر 700هزار یورو در نظر می‌گیریم، البته بیشترین سود را كمپانی بوگاتی می كند و اگر بخواهیم بگوییم آپشن‌های ما سقف دارد يا نه؛ پاسخ اين است، خیر.

البته نهایت كار آپگرید موتور بوگاتی است كه بین 100 تا150 هزار یورو به قیمت آن می‌افزاید، برای سفارش ویرون حتما باید مشتری به اینجا بیاید تا رودررو قرارداد امضا كنیم.»

شركت منصوری از كمك شركت‌هایی مانند میشلن، دانلوپ، گلاسوریت و ریكاردو استفاده می‌كند. اما از بین این‌ها تنها برای ریكارو قطعه می‌سازد و سایر آن‌ها شركای تجاری- تكنولوژی و شركت‌هایی هستند كه منصوری از آن‌ها برای بهینه‌سازی خودروهایش وسایلی را می‌خرد، برای مثال شركت منصوری به میشلن سفارش نوعی تایر خاص را داده است كه بتواند شرایط وزن و قدرت موتور خودروهای تقویت شده توسط منصوری را تحمل كند، منصوری سفارش در تعداد بالا به آن‌ها نمی‌دهد ولی در اینجا پرستیژ كار مهم است كه آن‌ها دوست دارند با شركت منصوری كاركنند.

منصوری در شهرهایی چون اوزاكا، سئول، بورلی هیلز و البته ابوظبی و سنگاپور نمایندگی رسمی دارد. كورش منصوری در شركتش كه امروزه تبدیل به یك امپراتوری شده تكنولوژی و دستگاه ساخت فیبركربن كه در دنیا شاید چند كمپانی بزرگ و معدود خودروسازی و هوافضا داشته باشند دارد و به دلیل دارابودن سالن رنگ مدرن مدل‌های رولزرويس فانتوم را برای كمپانی رولزرویس رنگ می‌كند، همچنین تكنولوژی و توانمندی طراحی و تولید پلت فرم مستقل را داراست و كمپانی منصوری را نه تیونر بلكه امروزه می‌توان یك face lift‌كننده قهار و تولید‌كننده خودرو لقب داد واین یعنی رسیدن از مرحله تیونینگ به تولید پلت فرم.

آقای منصوری پس از سال‌ها به ایران هم باز گشته است حالا شركت دینا منصوری قرار است محصولات این شركت را در ایران عرضه كند. شركت دینا منصوری قرار است اولین خودروهای تیونینگ شده واقعی را در ایران تولید و عرضه كنند؛ كسی چه می‌داند شاید منصوری به‌دنبال تولید یك كیت كامل برای خودروی سمند باشد.


نظرات شما عزیزان:

حسین مقدم
ساعت10:13---10 بهمن 1393
خیلی خوبه

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 10 بهمن 1393برچسب:کوروش منصوری,

] [ 9:44 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]